csütörtök, december 18, 2008

Akkor most mennyit is keresek?

Jó kis magyarországi szokás, de megfigyeltem Erdélyben is, hogy az emberek nagyon kíváncsiak barátaik fizetésére. Gyakori az ehhez hasonló párbeszédek:
-Szia, rég nem láttalak.
-Igen, mert elkezdtem dolgozni XY helyen
-Tényleg, nem is tudtam. Akkor most mennyit is keresel?

Legtöbb barátomnak nem tudom a fizetését, nem is akarom. Az amcsiknál a barátom akivel mindig együtt lógtunk valami menedzserféle volt, többet keresett mint én, de nem érdekelt mennyit. Rájöttem, hogy semmi jó nem származik belőle, ha tudom ki mennyit keres. Ha meg megkérdezik itt Magyarországon és kitérő választ adnak, akkor meg meg vannak sértődve, biztos gondolják piszok sokat keres és azért nem akarja megmondani. Talán ha mindenkinek van egy tisztességes fizetése, akkor megszűnik a kényszer az ilyen kérdezősködéstől. Tudom mennyit keres a feleségem, nekem ez bőven elég. Ha meg érdekel, hogy az adott szakmai tapasztalattal, adott munkakörben, adott helyen mennyi a fizetés, arra jó az internet is. Tehát ne zaklasd ismerősödet, barátodat ezzel a kérdéssel és ne félj nemet mondani, ha más kérdezi. Nem tartozik rá és mindkettőtöknek jobb ez így..

Nincsenek megjegyzések: